maandag 8 oktober 2012


WELKOM OP MIJN BLOG

Het verheugt mij zeer om jullie mijn nieuwe blog te presenteren. Hierop zal ik regelmatig actuele informatie plaatsen zoals exposities, lopende en nieuwe projecten,aankondigingen van workshops en de ontwikkeling van mijn werkzaamheden in het algemeen. Tevens zullen er aan deze blog een aantal links gekoppeld worden zoals Facebook, Twitter, en LinkedIn .


EXPOSITIE BEELDtaal 2012.

Tot 13 oktober 2012 zal de expositie BEELDtaal te zien zijn bij de kunststichting Hazart in het park “Klein Engendaal” te Soest.


Hier ben ik met een viertal grote monumentale sculpturen vertegenwoordigd waaronder “Erstarrung”, het 4 meter hoge sculptuur voorzien van 25 meter liedtekst van Schubert alsmede  mijn meest recente sculptuur met tekstfragmenten van Rainer Maria Rilke.
In de galerie zal er tevens kleiner werk te zien zijn. Heb je de tentoonstelling nog niet gezien en je wilt toch een kijkje nemen vanachter je scherm? Op YouTube is een aardig filmpje te zien van het inrichten en plaatsen van de beelden in het park, in mei van dit jaar . Zoek dan even naar: hazart/beeldtaal.2012.mov.




VISSERSNAMENMONUMENT SCHEVENINGEN IN PRODUCTIE

Eindelijk is het zover. Na een aanloop van enkele jaren zal komende maand een aanvang  worden genomen met de productie van het  Vissersnamenmonument in Scheveningen. Begin 2010 werd ik gevraagd een ontwerp aan te leveren, dat zich zou laten inpassen in de nieuwe borstwering van de Boulevard in Scheveningen  ( ontwerp architect Morales).

Zo zullen er 21 platen graniet worden aangebracht. Deze zullen worden voorzien van kolommen met ca. 1350 namen van vissers die omkwamen op zee bij uitoefening van hun beroep. Door deze kolommen met namen heen zal de spreuk te lezen zijn”niet teruggekeerd van zee - naam voor naam gegrift in steen“  In totaal zullen de gestraalde platen een lengte  van ca. 25 meter bedragen, en in de nabijheid van de bronzen vissersvrouw  geplaatst worden.

Het monument zal naar verwachting in het voorjaar 2013 onthuld worden. De uitvoering zal in handen zijn van West Gedenktekens.

Kijk eens voor een Art Impression  op de website www.vissersnamenmonumentscheveningen.nl



TE-MA DAG LETTERHAKKEN BIJ DE HAZELAAR ART SUPLIES TE SOEST


Op 25 en 26 augustus j.l mocht ik, als eerste in de rij, de te-ma  dag Letterhakken  verzorgen bij “De Hazelaar – Art Supplies” te Soest. De organisatie was in handen van de Kunststichting Hazart onder de bezielende leiding van Jan Hazelaar en Ali van den Berg.
Tijdens deze te-ma dag gaf ik ’s ochtends een lezing met dia-presentatie over de geschiedenis en techniek van het hakken in natuursteen. Na een smakelijke lunch stelden we de deelnemers in de gelegenheid om zelf letters of tekens te hakken in daarvoor bestemde kalksteen-tegels. Eventueel konden er op deze dagen ook gereedschappen worden aangeschaft in de winkel.               
29 september zal een derde, en tevens  laatste workshop zijn waarvoor door de vele aanmeldingen, geen plaats meer is voor deelname.
Wat mij betreft smaakte het naar meer. Ik ben ook beslist van plan om in de toekomst meer van dit soort workshops zelf te gaan organiseren en wie weet komt er ook  nog een heuse opleiding aan…      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten